Nu har både Spirit & Thelma fått ett bad igen å eftersom det snart är dax för
utställning så behöver dom trimmas igen, så jag ringare Eva och kollar om hon
har tid å det var inget problem så vi åker upp vid 15 idag för att klippa lite.

Klippningen var inget problem å sen var det bara det roliga kvar tyckte alla djuren.
Thelma & Spirit hade träffat ZaZa & City innan och under trimningen ..
City blev nog lite småkär i Spirit, ni skulle sett henne, å Spirit han låg bara å fattade ingenting
ell inte brydde sig …Då vi släppte ut alla i hundgården gick det undan vill jag lova, efter ett tag
kom jag på att jag hade ju videokamera i mobilen så det såg ut så här, å vem är i täten ??
Thelma såklart, vem annars !!!

I klippet hör man Eva säga: ”man ser inte vem som är vem”, jag visste att Thelma
var först eftersom hon ALLTID tar den rollen att vara ”Hare” annars hade jag nog
åxå funderat. Okey guldfärgade City inte svårt, men de 3 svarta hundarna var ganska
lik varandra i dessa farter 🙂

Så var det lite utställnings tankar ….

SPIRIT:
Ja där finns väl inte så mycket att säga, bara att köra på med honom eftersom jag fått
upp honom i vikt igen efter 2 tikars löp.
Hoppas bara att han kommit över vurpan jag drog med honom i sist vi ställde där.
Eva gav mej lite tips om hur jag skulle ställa honom å dessa råd tackar jag mycket för och ska
träna hårt med detta i veckan ….

THELMA:
Ja vad ska man säga om den lilla fröken … Hon har i vanlig ordning börjat öka i vikt efter
löpet, skendräktig nu som en liten flodhäst .. Pratade med Bosse i förra veckan å då var
hon på gång, men då såg man iaf höftknölarna, det gör man inte idag (jo lite lite).
I förrgår började hon bädda, igår såg jag mjölken så jag vet inte vad jag ska göra i helgen.
Tar väl med henne så får vi se om jag tar ut henne ut buren elle rom hon får sitta kvar där.
Lutar mest åt att hon inte kommer att ställas denna gång. Hon fick ett Cert förra gången hon
var skendräktig, men nu är hon mycket mer skendräktig och mycket FETARE !!!!