Så sant som det är skrivet ovan. Kom hem sent inatt (eller tidigt i morse kanske det var)
Somnade runt 4 tiden och vaknade kl 08.30 av att jag låg på sidan med Thelma framför
bröstkorgen och huvudet på kudde 2 och Spirit låg i knävecken och drömde lite så man
fick lite tassar i rumpan då & då, men vad gör det då det är dom som sparkar på en å jag
var väl lite glad eftersom dom VILLE sova lite med mej vilket dom inte gör normalt nu.
Började dagen med att städa ut allt skit efter ommöbleringen, kastade en massa, bar ner
lite i förrådet så att vi slipper ha hinderbana inne.
Allt blev SKITBRA och enligt planerna utom en enda sak, den viktigaste detaljen till att
jag tog mej för och gjorde denna möblering…
Hade fått tag på ett höj/sänkbart bord som jag skulle ha då jag fönade T & L, vad jag inte
tänkte på då jag hämtade bordet var att kolven som skivan sätts fast i var 1.10 från golvet.
Så det blev lite högt även om man skaffade en barstol, å det körde sig även på fönen, körde
jag den i topp så blir det för tätt mellan blås & päls. Så nu ska det UT och jag ska hitta ett
annat bort, å gärna ett höj/sänkbart igen…
På EM var jag less på att sitta inne och att bara ta de vanliga svängarna med hundarna så vi
lastade in oss i bilen och drog upp till Sidsjön. Tog ett halvt varv runt sjön i lugnt tempo innan
jag kom på att vi glömt vattenflaskan å Thelma började flåsa som en galning. Vänder tillbaka
motbilen och rätt som det är så tvärstannar både T & S och deras ögon är som golfbollar, fattar
snabbt vad dom sett …. Under första delen av denna stig är det änder i överflöd å både T & S var
nog fågelhundar i sina tidigare liv, för dom vill gärna jaga alla änder, men efter ett tag brydde
dom sig inte tills detta ögonblick då dom har en svan på 10 meters avstånd !!!!!!!
Thelma är ju värst å hon går på och skuttar & skäller som en galning medans Spirit står och
försöker hypnotisera svanen att komma rakt in i hans mun …
Men det fungerade ju inget oavsett vad dom gjorde så efter några minuter tyckte dom att det
var dax att gå till bilen !!!
I morgon ska vi ta med oss vattenflaskan om det blir fint väder, å då ska vi ta hela varvet runt sjön !!!

