Idag vid lunch ringde min telefon å i luren hör jag Vet Per Erik som talar
om att ”Din tjej har kommit tillbaka nu”.
Hade väl eg inte tid att åka till Bredsand idag så jag sa att jag kommer ner
imorgon, men efter lite fundering så ringde jag tillbaka å sa att jag kommer
direkt efter jobbet för Lisa kan ju inte vara kvar i Bredsand en natt heller….
Kommer till PE och får en wellpapp låda i min hand och vi pratar lite, han
om hur han upplevde allt och jag hur jag upplevde allt å vi var överens om
att Lisa ville nog detta med tanke på hennes beteende den dagen och hur hon
uppförde sig hos PE då hon klev in, spatserade direkt fram till PE å tillät att
han klappade på henne och att hon bara stod still på bordet å lät PE ge henne
lugnande sprutan. Det var ganska ”skönt” att höra att han åxå reflekterade på
hur Lisa uppförde sig då vi kom dit och då jag tog upp henne i famnen då den
lugnande sprutan började verka.
Nu står hon på en hylla omgiven av andra afghaner och ett kort, men så fort
jag är klar med denna ommöblering som jag håller på med nu så ska hon få en
egen hylla på ett bra ställe, sen får hon stå där så länge hon vill och vi tycker
att vi vill hålla fast vid henne, för nu kan vi det utan att behöva tänka på vad
som är bäst för henne.

Jag visste att det skulle bli lite svårt då jag fick hem henne, men det blev lite
värre än jag trodde. Men som sagt, allt lägger sig med tiden.
Men vi kommer inte att glömma Lisa, vår lilla prinsessa som bara skulle sitta
eller ligga i soffan och vara vacker (vilket hon lyckades ganska bra med)


Vet du Jossan, Lisa kommer nog alltid att älska dej åxå.
Lisa var DIN hund från första gång hon såg dej så jag tror inte hon
sviker dej nu när hon sitter på ett moln och tuggar ben och jagar katter.
Älskar dig Lisa och det kommer jag alltid att göra oavsett form. <3
Inte mina heller kan jag avslöja…
Hon ÄR vacker och kommer alltid att vara det för oss som känner henne tror jag !!!
Mitt öga är inte torrt nu vill jag lova…
Hon var/är såå vacker